زیر باران

دلنوشته‌ها، دیدگاه‌ها و اندیشه‌های یک دانشجو

زیر باران

دلنوشته‌ها، دیدگاه‌ها و اندیشه‌های یک دانشجو

نوروز 1396

سلام به همه شما عزیزان

نوروز 1396 بر همه ی شما مبارک باد!

هرسال، این سنت دیرینه تکرار میشه و برای اکثر ما ایرانی ها شاید تکراری شده باشه اما فرصت خوبی است برای نو شدن، تغییر کردن، متحول شدن…

خب این نوروز برای من شاید با بقیه نوروزها فرق کنه! چون چندتا تصمیم اساسی گرفتم برای امسال خودم که امیدوارم بتونم همشونو عملی کنم.

بعدا بیشتر براتون تعریف خواهم کرد! من از 4 سال پیش یعنی سال 92 زمانی که دوم دبیرستان بودم به همت دوستان خوبی که داشتم! «سیگاری» شدم و تا به همین روز قبل از عید یعنی 29 اسفند که مصادف است با روز ملی شدن صنعت نفت، این عادت بد رو هر روز تکرار میکردم و شده بود بخشی جدا نشدنی از زندگی من!

اما خوب طبق تعریفی که از نوروز در بالا گفتم دوست داشتم امسال گامی در جهت بهبود سلامتی خودم بردارم، لذا تصمیم به ترک این عادت زشت گرفتم:) امروز روز 4 ام فروردین سال نو هستش و من تا این لحظه که دارم مینویسم به عهد خودم پایبند موندم و امیدوارم که برای همیشه موفق به ترک بشم:)

بگذریم! سال نو شده و در ادامه شعری از سعدی شیرازی مینویسم که بسیار زیباست:

برآمد باد صبح و بوی نوروز                  به کام دوستان و بخت پیروز

مبارک بادت این سال و همه سال          همایون بادت این روز و همه روز

هر روزتان نوروز، نوروزتان پیروز. Happy new Persian year(1396)